יום רביעי, 18 ביולי 2012

פרופסור משה קוטלר- כרטיס ביקור


פרופסור משה קוטלר- כרטיס ביקור

בשנים האחרונה מסעירה את ענף הפסיכיאטריה, הסוגיה שעדיין לא נפתרה בדבר רפורמת בריאות הנפש בישראל. בראש המצדדים ברפורמה זו, עומד פרופסור קוטלר, פסיכיאטר, המשמש גם כיושב ראש המועצה הלאומית לבריאות הנפש מאז שנת 2003. רפורמת בריאות הנפש מטרידה את מנוחתו של פרופסור קוטלר במידה רבה, זאת לצד הדאגה לעתידו של ענף הפסיכיאטריה בארץ. פרופסור משה קוטלר- כרטיס ביקור.

מלימוד לניהול
פרופ' משה קוטלר הוא פסיכיאטר ישראלי, יליד 1949. פרופסור קוטלר סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטה העברית שבירושלים בשנת 1974. הוא מונה לראש מחלקת בריאות הנפש של צה"ל בשנת 1985, ועסק בתפקיד זה עד לשנת 1989. בשנה זו עבר פרופ' משה קוטלר לניו יורק, שם עבר התמחות בת שנתיים בין השני 1989-1991 באוניברסיטת אלברט איינשטיין. תחום ההתמחות היה כמובן, פסיכיאטריה. עם תום ההשתלמות, כיהן פרופסור קוטלר כמנהלה של המחלקה הפסיכיאטרית בבית החולי בית ישראל, השוכן בניו ג'רזי.
בשנת 1993 שב פרופסור קוטלר לארץ וניהל את החטיבה האמבולטורית- פסיכיאטרית אשר בבית החולים תל השומר. שנה לאחר מכן, בשנת 1994, קיבלה אוניברסיטת בן גוריון את פרופסור קוטלר כפרופסור חבר, במחלקה ללימודי הפסיכיאטריה. במקביל לעיסוקיו אלו, ניהל קוטלר את המחלקה הפסיכיאטרית בבאר שבע, במרכז לבריאות הנפש, ובהמשך ניהל את המרכז כולו.
ב- 1998 מינתה אוניברסיטת בן גוריון את פרופ' משה קוטלר לפרופסור מן המניין, ושנתיים לאחר מכן הפך למשנה לדיקן. בד בבד, השלים את לימודיו לתואר שני בניהול מערכת בריאות.
ב- 2001 עסק פרופסור קוטלר כפרופסור חבר באוניברסיטת תל אביב, ושלוש שנים לאחר מכן, הפך לפרופסור מן המניין בפקולטה לרפואה, ובהמשך, למשנה לדיקן הפקולטה.
במקביל לעבודתו, מכהן פרופסור קוטלר בתפקידים ציבוריים, ביניהם יושב ראש החברה הישראלית לרפואת ההתמכרויות, יושב ראש איגוד הפסיכיאטריה, וכאמור, יו"ר המועצה הלאומית לבריאות הנפש. עוד עוסק פרופ' משה קוטלר בניהול המרכז לבריאות הנפש (מב"ן) בבאר יעקב ובנס ציונה, וכן של בתי הסוהר.

רפורמת בריאות הנפש בישראל- פניה לאן?
כשפרופסור קוטלר בוחר לצדד ברפורמת בריאות הנפש, הוא מביא מנסיונו, מהיכרותו המעמיקה והיסודית עם המערכת כולה, מכל האספקטים שלה. לכן, יש לתת את הדעת, על חוות דעת כה מקיפה. עקרונות רפורמת בריאות הנפש עוסקים בהעברת הסמכות בתחום בריאות הנפש מידיה של המדינה, המפעילה מרפאות ציבוריות לבריאות הנפש, אל קופות החולים. מעבר זה, בו מצדד קוטלר, יפתח פתח לכל מבוטח ומבוטחת בקופות החולים לקבל סיוע נפשי לפי המדדים שייקבעו לו על ידי מומחים בתחום, ובעיקר לא ייאלצו להמתין חודשים ארוכים לקבלת הטיפול, כפי שקורה היום, עם ההתנהלות במישור הממשלתי המפעיל מרפאות אלו. לפי קוטלר המשך התנהלות במישור זה, תדרדר את מערכת בריאות הנפש למטה, וכי בעשורים הקרובים צפוי גידול במספר הנזקקים לטיפול נפשי, אשר בשיטה הנוכחית והמסורבלת, יביא הדבר לבעיה חמורה של ממש.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה