יום ראשון, 29 באפריל 2012

האח הגדול המודל האתי רפואי - פרופ' משה קוטלר


פרופ' משה קוטלר הסכים מתוקף תפקידו כיו"ר המועצה הלאומית לבריאות הנפש, להיות חלק מהצוות שיגבש את המודל האתי רפואי כאמור ולייעץ בכל הנוגע לתחום בריאות הנפש.

לפני הגמר, ואחרי הסערה: 'האח הגדול' הנצפית ביותר בכל הזמנים – עם 41.5%

5 ימים לפני הגמר, הרייטינג מעלה חיוך אצל הזכיינית 'קשת'. בגלל פרשת 'שיינפיין', אבי ניר מקים ועדה שתבחן סוגיות אתיות רפואיות בתכניות טלוויזיה.
ביום שני הקרוב ישודר גמר 'האח הגדול'. בהתבסס על נתוני העונה הנוכחית, לא מן הנמנע כי הגמר, אליו העפילו החמישייה קותי סבג, סער סקלי, יאנה יוסף, תמיר ורדי ושרי שימחוב, עשוי להניב רייטינג שכמותו טרם ראינו עד כה.


דף הפייסבוק שלה הוא הגדול ביותר עבור תכניות טלוויזיה בישראל – עם 226 אלף חברים

העונה הרביעית של 'האח הגדול' היא הסדרה הנצפית ביותר בכל הזמנים בישראל, מאז החלה מדידת הרייטינג על ידי הוועדה למדרוג לפעול ב-1999. עד כה העונה השיגה רייטינג ממוצע של 41.5% בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כאשר לכל פרק נחשפים מעל 50% ממשקי הבית בישראל.

גם השקת העונה הרביעית הייתה הנצפית ביותר עבור השקות. בערב ההשקה צפו כ-1.5 מיליון איש, המשדר הנצפה ביותר בכל הזמנים. התכנית עמדה בראש הטבלה כל שבוע מאז עליית העונה הרביעית, ובסך הכל 12 מתוך 12 שבועות.

גם מחוץ למסך התכנית שוברת שיאים: דף הפייסבוק שלה הוא הגדול ביותר עבור תכניות טלוויזיה בישראל – עם 226 אלף חברים. עד כה נרשמו 38 מיליון צפיות וידאו באתר ובאפליקציות זינוק של 85% ביחס לעונה השלישית. נרשמו גם 378 אלף הורדות אפליקציה.

מעבר לכך הנתונים המדהימים שניפקה פצצת הרייטינג של 'קשת', הרי שהעונה תיזכר בעיקר בזכות פרשת הכדורים הפסיכיאטריים, שנחשפה ב'ידיעות אחרונות', יריבה העסקי המר של 'קשת'. משרד הבריאות כבר פתח בבדיקה, וכך גם הרשות השנייה וההסתדרות הרפואית, פיינליסט העונה השנייה סער שיינפיין תבע את ד"ר אילן רבינוביץ ומפיקת 'האח' קופרמן הפקות ב-2.5 מיליון שקלים, ואילו 'קופרמן' הגישה נגדו תביעה על סך 3 מיליון.

קשת חטפה קיטונות של ביקורת על התנהלותה התקשורתית, אבל הרבה יותר על כך שבתכנית הדגל שלה קיבלו משתתפים כדורים בכדי שההפקה תוכל "לשלוט" לכאורה בעלילה.

מנכ"ל קשת אבי ניר, פנה לד"ר גיל סיגל, מומחה לרפואה ומשפט; ולד"ר יובל קרניאל, מומחה לתקשורת ואתיקה, בבקשה שיעמדו בראש ועדה שתבחן סוגיות אתיות רפואיות בתכניות טלוויזיה. פרופ' משה קוטלר הסכים מתוקף תפקידו כיו"ר המועצה הלאומית לבריאות הנפש, להיות חלק מהצוות שיגבש את המודל האתי רפואי כאמור ולייעץ בכל הנוגע לתחום בריאות הנפש.

בקשת טוענים כי הזכיינית פועלת על פי אמות מוקפדות בכל הנוגע לרווחת המשתתפים בתכניותיה, וכך גם ב הפקת 'האח הגדול', שלדברי 'קשת', פעלה ההפקה לסטנדרטים הנדרשים והנהוגים בלמעלה מ-40 המדינות בעולם בהן מופקת התכנית, ודאגה לליווי רפואי כללי ופסיכיאטרי ופסיכולוגי לכל המשתתפים.

מנכ"ל קשת, אבי ניר, מסר כי "יחד עם ההתקדמות של העשייה הטלוויזיונית, אנו בקשת מחויבים גם לבחינה עצמית ולאבולוציה של החשיבה האתית. זוהי עבודה שצריכה להיעשות על ידי מומחים חיצוניים לתחום, אבל פירותיה של עבודה זו ייושמו על ידינו ללא פשרות ובאותה נחישות שבה אנו מקפידים לפעול".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה